Site Loader

Już od kilku lat bardzo głośno jest o tzw. superfoods, czyli naturalnej, nieprzetworzonej żywności, która odznacza się bardzo korzystnym wpływem na nasze zdrowie. Wśród tej grupy można znaleźć między innymi jagody goji ze strony www.bee.pl. Czym dokładnie są? Jakie mają właściwości? Jak można je włączyć do naszych codziennych posiłków?

Czym są jagody goji i skąd pochodzą?

Chociaż na zachodzie zaczęły zyskiwać popularność dopiero na początku tego wieku to na Dalekim Wschodzie znane są od bardzo dawna. Już w 3 wieku naszej ery pojawiały się o nich pierwsze wzmianki w medycynie tradycyjnej w takich krajach jak Chiny, Japonia, Wietnam czy Korea. Jagody goji są owocami rośliny zwanej kolcowojem chińskim. Mają pomarańczowy kolor i podłużny kształt. Uprawiane są w klimacie umiarkowanym i podzwrotnikowym, głównie w Chinach, Tybecie czy Mongolii. Jagody goji niekiedy nazywa się owocami życia, jagodami witalnymi lub czerwonymi diamentami.

Dlaczego warto spożywać jagody goji?

Powodów, dla których warto jeść jagody goji jest mnóstwo. Lista prozdrowotnych właściwości tych owoców jest naprawdę imponująca. Wystarczy garść dziennie, aby poczuć ich korzystne działanie. Znajdziemy w nich mnóstwo witamin. Warto wiedzieć, że jagody goji są jednym z największych źródeł witaminy C. Zawierają również dużo witamin z grupy B, a dokładnie B2, a także witaminę A. Jagody goji są również źródłem wielu minerałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Znajdziemy w nich fosfor, żelazo, cynk, selen, miedź i wapń. Jagody goji mają w sobie także dużo przeciwutleniaczy. W porównaniu do innych owoców jagody goji zawierają całkiem sporo białka.

Jak spożywać jagody goji?

Jagody goji można wykorzystywać na różne sposoby, zarówno do dań wytrawnych, jak i słodkich. Sprawdzą się solo w formie szybkiej przekąski, ale można je również dodawać do różnych potraw, takich jak sałatki, owsianki, muesli, granola czy różnego rodzaju wypieki. Wiele osób pod względem smaku porównuje jagody goji do suszonej żurawiny.

 

Daria